Hemfärd!

Idag är det äntligen hemfärd. Jag tillsammans med många, men inte alla längtar hem till härliga, underbara, och rena Sverige. Till våra familjer och till god mat!
Bussen lämnar hotellet kl 14.00 och planet lyfter kl 18.20. Ankomst Rom kl 12.30 och avresa kl 14.30 från Rom till Köpenhamn. Ankomst Köpenhamn kl 17.20.

Jag kommer att avsluta bloggen med detta sista inlägg. För min del har det inneburit en underbar resa med många nya erfarenheter som jag fått uppleva tillsammans med killarna från Wieselgrensskolan. Alla som har varit med på resan har visat upp en sida som ni alla föräldrar kan vara oerhört stolta och glada över. Det är oerhört fina killar ni har. Som Per-Ola sa "Ni från Sverige borde i alla fall få priset för att alltid komma i tid till olika arrangemang". PO sa även till killarna att även om det inte gick så lyckosamt rent resultatmässigt så har de gjort ett gott jobb. Vi får inte glömma att grabbarna är ett år yngre och till och med två i vissa fall än de flesta andra spelarna. Det händer mycket på ett år; både fysiken och tekniken utvecklas.

Jag vill även passa på att tack Pelle och Alex för deras insats i Fortaleza. Wieselgrensskolan har förmånen att få lov att ha två så kompetenta tränare som kompletterar varandra på många olika sätt. Med humor, glädje och ett stort engagemang har de gjort denna resa till det bästa. Jag har fått förmånen att lära mig en del nytt om fotboll som jag inte tidigare kunnat eller vetat och framför allt fått förmånen att få lära känna 18 underbara killar. Jag önskar dem alla lycka till i framtiden och på deras fortsatta karriär inom fotbollen.

Med vänlig hälsning
Lise-lott Nilsson
Rektor Wieselgrensskolan

2 kommentarer:

  1. Tack för dina väldigt utförliga och målande beskrivningar av ert äventyr. Att läsa din blogg har nästan varit som att vara med själv. Nu längtar vi också efter att få hem våra grabbar!

    Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Lise-lott och stort tack för din blogg om era öden och äventyr. Är övertygad om att ni representerat Sverige på ett utomordentligt sätt och jag vill speciellt tacka alla Er som gav er guide Daniel en tröja och pengar. Det förstår jag var uppskattat av honom. Han har sannolikt inte alls så gott om pengar, men det var kul att höra att han går på universitetet. Det är det verkligen inte alla som har råd med. Många klarar antagningsprovet, men långt i från alla har råd med terminsavgiften även om den är låg och med böcker etc. De flesta måste tidigt hjälpa till med försörjningen i familjen. Ni har i Daniel fått en vän för livet. Det var också kul att läsa att några inte längtade hem :-). Hoppas ni gör bra reklam för detta evenemang på hemmaplan så flera skolor letar sig ut i världen!
    Lycka till med fotbollen och skolan och vem vet någon av er kanske hittar tillbaka till Fortaleza eller Brasilien till VM 2014?!
    Hälsningar
    Henrik
    Fortaleza

    SvaraRadera